Log in
Hanoi

Hanoi Promotion Month 2020 to boost year-end domestic consumption

The Hanoi Department of Industry and Trade sets a target of 10.5% retail sales growth in 2020.

With steep discounts of up to 70% for hundreds of thousands of products, the Hanoi Promotion Month 2020 is expected to boost domestic consumption in the post-Covid-19 period.

 Customers buying products at Big C Super market. Photo: Le Nam. 

 

Hanoi’s Department of Industry and Trade initially expected 2,000 enterprises would join the event in November, however, around 3,000 have so far registered to take part in the Promotion Month, stated the department’s Vice Director Tran Thi Phuong Lan.

 

Pham Hoang Hanh, manager of Pham Van Dong Media Mart, noted that in response to the Hanoi Promotion Month, Media Mart is offering discounts from 30% to 50% for electronic products.

 

Nguyen Quang Duc, marketing manager of Pico Mart, informed that Pico Mart is cooperating with suppliers to provide promotions for a variety of home appliances. Notably, as part of the initiative to promote non-cash payment, in addition to existing discounts from 25 – 50%, Pico Mart is offering an additional 5% discount for customers making their payment via the e-wallet VNPAY, or 10% via bank BIDV’s online banking method.

 

As retailers offer multiple discount programs, revenues from retail sales are estimated to increase by 15 – 30% year-on-year. Regional Director of Central Group Le Manh Phong said the number of customers shopping at Big C supermarkets during the promotional month went up from 20 – 30% compared to normal days.

 

In the first ten months of 2020, revenues from retail sales expanded by 9.7% year-on-year. The municipal Department of Industry and Trade targets the figure to grow 10.5% this year.

 

Prevent sale of low quality and fake products in Promotion Month

 

Despite positive response from local customers towards promotional activities, there are concerns about counterfeit or low-quality products. Meanwhile, there is possibility that enterprises could take advantage of the Hanoi Promotion Month to sell nearly expired products.

 

Regarding this issue, Ms. Lan said the Department of Industry and Trade requested all enterprises participating in the event to register types of products subject to discounts. Specifically, all products are required to have clear origin and detailed price information before and after the discount.

 

The department would instruct market surveillance authorities to tighten supervision during the Hanoi Promotion Month to ensure the quality, origin and food safety standard, noted Ms. Lan.

 

Head of Hanoi’s Department of Market Surveillance Chu Xuan Kien said all 33 market surveillance teams are responsible for monitoring the circulation of goods and products in the city. The authorities would issue strict penalties for those selling fake or smuggled goods to protect customers’ rights, he stated.

Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.