Log in
Hanoi

Hanoi promotes domestic consumption to beef up economic growth

Since June, nearly 5,000 enterprises have registered to participate in promotional activities organized by Hanoi's authorities with the combined discount amount of over VND20 trillion (US$861 million).

Hanoi’s Department of Industry and Trade is launching promotional programs to boost domestic consumption and aid the city’s economic recovery process.

 Promotional activities at Big C super market. Photo: Le Nam. 

 

Vice Director of the Department Tran Thi Phuong Lan said since June, the agency has received requests from 4,963 enterprises looking to participate in its promotional activities with the combined discount amount of over VND20 trillion (US$861 million).

 

From now on until the end of this year, the department is set to hold a series of events to boost consumption, including Hanoi’s Promotional Month 2020 in November with major activities of “Consumption Day 4.0; “Connecting Supply – Demand in E-commerce”; “Tourism Promotion Day”; “Promotion Golden Day”, Ms. Lan said, adding these activities are expected to revitalize sectors severely affected by the Covid-19 pandemic.

 

In fact, these promotional activities have contributed a big part in boosting the retail sales revenue in Hanoi, standing at VND243.9 trillion (US$10.5 billion) in the January – August period, up 9.8% year-on-year.

 

As many enterprises are struggling with searching for market opportunities amid the Covid-19 pandemic, the municipal Department of Industry and Trade has been organizing supply – demand connection programs to address this issue.

 

Since the beginning of the year, Hanoi has held six editions of Agricultural Goods Week with the participation of companies from other provinces like Son La, Hai Duong, Nam Dinh, Quang Ninh, Dien Bien, or Hung Yen, among others.

 

While the events helped bring quality fruits and agricultural products from all over the country to customers in Hanoi, enterprises have had opportunities to cooperate with major retailers such as Big C and Vinmart.

 

Vice General Director of Central Retail Nguyen Thi Phuong said such programs lay the foundation for Vietnamese goods and products to penetrate international markets once the Covid-19 pandemic is contained.

 

More importantly, local enterprises would have a better understanding of market demand and adjust their productions accordingly, Ms. Phuong said.

 

The Hanoi People’s Committee previously announced plan No.84/KH-UBND detailing measures to boost provincial linkage and support goods supply – demand linkage between Hanoi and other provinces and cities in 2020.

 

This include the hosting of three to five fruits weeks, five programs of goods supply – demand connection, and supporting other localities in organizing 15 – 20 fruit/agricultural weeks.

Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.