Log in
Hanoi

Hanoi Promotion Month opened to stimulate domestic demand

Within the promotion month, a program will offer discounts of up to 50% on the price of airline tickets, package tours, hotels and entertainment services.

Within the Hanoi Promotion Month 2020, more than 1,000 vendors and 50 sale outlets in the city will join a series of promotion activities until early December to stimulate domestic demand.

  The traditional “Tourism Promotion Day" program will be held within the Promotion Month.

According to Vice Chairman of the Hanoi City People's Committee Le Hong Son, Hanoi Promotion Month is an annual event launched by the municipal People's Committee and jointly rolled out by the Hanoi Promotion Agency, and the Department of Industry and Trade every November.

This year, in order to continue supporting and removing difficulties for businesses and improving domestic consumption, Hanoi Promotion Month 2020 focuses on strengthening and developing e-commerce channels; applying technology towards a smart consumer market; enhancing cashless payments through companies' online sales channels and promoting the nighttime economy with the "Midnight Crazy sale" program.

With the theme "Focused promotions - stimulating consumption", this year's program includes the "Cashless Day" which ran from October 30 to November 1, with 20 e-commerce and payments business booths in the banking industry that introduced and promoted cashless payments technologies and provide customers with experiences with cashless payment platforms.

In the framework of the Promotion Month, the traditional “Tourism Promotion Day" program themed "Discover the beauty of Vietnam" will be held with 60 booths from tour operators around Hanoi.

The program features a series of events  during November such as "Golden Day Promotion" from November 14 to 15; "Hanoi Mid-night Sale" with special discounts from 8:00pm at supermarkets and major trade centers; "Promotional Gold Fair" from December 3 to 7 at Times City  with 125 booths; "Friday online shopping day" in the first week of December on the portals thangkhuyenmaihanoi.vn and onlinefriday.vn.

The promotion month program is expected to improve the connection between companies and customers, motivating companies to promote Vietnamese brands, stimulating purchases, and helping to meet the target of total level goods circulation and service revenue of Hanoi in the last months of the year.

Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.