Log in
Hanoi

Hanoi starts survey on public satisfaction over administrative units

Findings from the survey are expected to encourage the authorities to continue improving their services and operation for greater efficiency.

The Hanoi People’s Committee has conducted a survey on public satisfaction over services provided by the authorities of departments, units, districts, and wards in the city.

Staff work on administrative procedures at Ba Dinh People's Committee. Photo: Thanh Hai

 

Findings from the survey are expected to encourage the authorities to continue improving their services and operation for greater efficiency.

 

The target in this survey, carried out in early October, would be individuals and representatives of organizations engaging in administrative procedures at 20 departments and 30 districts/wards and the result would be submitted to the municipal People’s Committee before December 31, 2021.

 

Hanoi’s authorities collected 1,250 samples at departments/units and 4,800 others at districts/wards, which were delivered by the post to ensure safety during the pandemic.

 

The Hanoi Institute for Socio-Economic Development Studies (HISEDS) is responsible for carrying out the survey with support from the Department of Internal Affairs.

 

Last year, Hanoi scored 85.15% in the Satisfaction Index of Public Administration Services (SIPAS), an improvement from 80.09% in 2019.

 

This resulted in the city being ranked  33rd out of 63 provinces/cities, up 19 places from the previous year, which is Hanoi’s highest score since the first SIPAS edition in 2017, and the third consecutive year it has attained a score of over 80%.

 

However, the SIPAS, conducted by the Ministry of Home Affairs, also pointed out shortcomings that the city needs to address as it assesses the performance of localities in public services based on five criteria including “access to service”, “administrative procedures”, “civil servants”, “service outcome” and “compliant settlement”.

Hanoi’s Department of Internal Affairs in a recent report acknowledged there remains a large gap of 10.01%  for the city to reach the top of the ranking, requiring significant endeavor to close it, while the improvement in the “access to service” category has not lived up to expectation as the score in this respect was only  1.71%.

Regarding the expectation from the citizen and organizations, the SIPAS pointed out 56% of 2,520 respondents in Hanoi look for more simplification of administrative procedures, 44% expect shorter processing time, 42% for delivery of service results via post, and 41% call for greater promotion of online public services at advanced stages of 3 and 4.

Among the five central-level cities, Hanoi is the second-highest scoring city only after Haiphong in second place out of 63 provinces/cities (scoring 93.57%), and above Cantho (38/63 or 84%), Ho Chi Minh City (43/63 or 84%), and Danang (47/63 or 83%).

Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.