Log in
Hanoi

Hanoi climbs 19 ranks in 2020 Satisfaction Index of Public Administration Services

Hanoi is now ranked 33rd out of 63 provinces/cities, a significant improvement from 52nd in 2019.

Hanoi climbed up 19 ranks in the 2020 Satisfaction Index of Public Administration Services (SIPAS) with a score going from 80% in 2019 to 85% a year later, demonstrating the city’s strong efforts in administrative reform.

 Local looking at guidance in realizing administrative procedures at Gia Lam District People's Committee. Photo: The Hanoi Times

 

The municipal Department of Internal Affairs published a report on Hanoi’s performance in administrative reform in 2020.

 

The SIPAS, conducted by the Ministry of Home Affairs since 2017, assesses the performance of public services in 16 fields in 63 provinces/cities from citizen’s perspective, with the service quality based on five criteria of “access to service”, “administrative procedures”, “civil servants”, “service outcome” and “compliant settlement”.

 

With such a score, Hanoi is now ranked 33rd out of 63 provinces/cities, a significant improvement from 52nd in 2019. This is also the city’s highest score since the first SIPAS edition in 2017 and the third consecutive year with a score of over 80%.

 

Among the five central-level cities, Hanoi is the second-highest scoring city only after Haiphong in second place out of 63 provinces/cities (scoring 93.57%), and above Cantho (38/63 or 84%), Ho Chi Minh City (43/63 or 84%), and Danang (47/63 or 83%).

 

The Hanoi’s Department of Internal Affairs noted the city’s 2020 SIPAS result has significantly narrowed its gap with the national average score by 4.36% (average of 84%) in 2019 to 0.33% (average of 85%) in 2020.

 

Taking a more detailed look at Hanoi’s performance, this is also the first year that the city gaining over 80% in all five criteria of SIPAS, scoring the highest in administrative procedures with 89%, followed by service outcome, access to service, civil servants, and compliant settlement.

 

The area of complaint settlement was the most improved score compared to 2019 with an increase of 8.4% to touch 81%.

 

The department, however, noted the gap between the top and Hanoi remains high by a difference of 10.01%, while the improvement of “access to service” has not up to expectation by a modest of 1.71%.

 

Regarding the expectation from the citizen and organizations, the SIPAS pointed out 56% of 2,520 respondents in Hanoi look for more simplification of administrative procedures, 44% expect shorter processing time, 42% for returning of service results via post, and 41% call for greater promotion of online public services at advanced stages of 3 and 4.

 

“To gain the public satisfaction would require drastic measures from state agencies in addressing their shortcomings in the coming time,” stated the Department.

Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.