Log in
Hanoi

Second level of underground station S9 of Hanoi’s second metro line completed

Station S9 is a component of the first underground metro project in the capital city and the second one in Vietnam.

A representative of the Hanoi Metropolitan Railway Board (MRB) on September 9 said that the second level of underground station S9 of Hanoi’s second metro line, Nhon-Hanoi Railway, has been completed, Kinh Te & Do Thi reported.

Nhon-Hanoi Railway has four underground stations: S9, S10, S11 and S12. The main level of Station S9 is under construction to connect up to the streets or down to the platforms via elevators.

Station S9’s main level is 19 meters below the ground. It is 23.3 meters wide, 186.6 meters long. Its construction is expected to be completed in about five months, and works on the whole station will be finished in late 2020.

The S9 station is the first underground metro project which has been carried out in the capital city and the second one in Vietnam (after the Ben Thanh-Suoi Tien metro line in Ho Chi Minh City).

The Nhon-Hanoi Railway Station route is 12.5 kilometers long from Nhon area in the western district of Nam Tu Liem, running along Kim Ma street to the Hanoi Railway Station in the downtown.

The total cost of the project has been revised up to EUR1.176 billion. Of the total, EUR178.7 million is funded with ODA provided by the French Development Agency (AFD) and EUR355.1 million is lent by the French government.

It is one of several metro lines planned for the capital city to ease traffic congestion and reduce emissions.

The followings are photos taken at underground station S9:

 S9 is the first of four underground stations to be built on the line and located in the Kim Ma - Nguyen Chi Thanh junction.
 Work on Station S9 has advanced the most among the four underground stations. The construction is often carried out at night, thus it makes no negative impact on traffic flow on the route or the urban landscape.
 Currently, parts of a Tunnel Boring Machine (TBM) are being transported from Italy to Vietnam by sea and are expected to land in Hai Phong port on October 31.
 It is the second level of underground station S9 that the TBM will be assembled and start excavating.
 The TBM is 6.6 meters high and wide, about 100 meters long, including auxiliary systems.
 It is expected that by March 2021, the MRB will break ground to drill the first meter of tunnel. The TBM will drill about 10 meters a day and will go from station S9 to station S12 on Tran Hung Dao street.
 Construction of this project kicked off on October 10, 2010. According to the MRB, the project’s 8.5km of the elevated tracks will be inaugurated in April 2021, then the remaining 4km of the underground stretch will be completed in December 2022 and the entire line is expected to become operational by that time.

    The TBM will be used to drill tunnels of Hanoi’s second metro line

Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.