Log in
Hanoi

OCOP program breathes life into Hanoi rural economy

Effective implementation of the OCOP program helps localities realize their potential in economic development and promote tourism, said a local official.

To date, Hanoi has set up nine showrooms across the city to promote and sell products under the national’s One Commune One Product (OCOP) program, with a view to honoring prominent craft villages’ goods. The showrooms not only help bring high quality products to local customers, but also contribute to economic development in rural areas.

 Hanoi's leaders visit an OCOP showroom. Photo: Hoang Quyet.

 

 

Under the instruction of the Hanoi People’s Committee and the Ministry of Industry and Trade, the municipal Department of Industry and Trade has identified multiple locations to set up OCOP showrooms in Hanoi during the 2019 – 2020 period.

 

In October, the Department in collaboration with Gia Lam district People’s Committee launched an OCOP showroom to boost sales of local products and promote tourism at traditional craft villages in Bat Trang commune, Gia Lam district.

 

The showroom is located within an area known as the Quintessence of the Vietnamese craft village of Quang Vinh Pottery Company in Bat Trang commune, which showcases Hanoi’s unique craft products, such as those made from porcelain, pottery, rattan or bamboo.

 

Vice Chairman of Gia Lam district People’s Committee Nguyen Duc Hong said the OCOP program has significantly contributed to the locality’s efforts in building new-style rural areas, in turn raising people’s living standards and ensuring high economic growth of the district.

 

Mr. Hong added the district is home to five craft villages, including the well-known Bat Trang village. In 2019, 19 products from the district were qualified as OCOP products, including pottery and porcelain items, fresh vegetables and processed food.

 

“Effective implementation of the OCOP program helps localities realize their potential in economic development and promote tourism among domestic and foreign tourists,” Mr. Hong suggested.

 OCOP products on display. Photo: Hoang Quyet. 

 

Expanding OCOP showroom network in Hanoi

 

Vice Director of Hanoi’s Department of Industry and Trade Tran Thi Phuong Lan said in 2019, Hanoi has around 301 products rated by OCOP with three stars and above. This year, it is estimated an additional 800 products would be classified with three star-rating and above, requiring more OCOP showrooms to be set up.

 

To realize this goal, the department is cooperating with a number of districts, including Ha Dong, Gia Lam, Quoc Oai, and Son Tay, among others, as well as shopping malls, and supermarkets to set up OCOP showrooms and promote craft and agritourism.

 

Ms. Lan said the department targets to have 60–70 OCOP showrooms in 2021, which would form a distribution network of OCOP products and expand its market shares in the city.

Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
OCOP store launched in Bac Tu Liem district

OCOP store launched in Bac Tu Liem district

19 Nov, 10:09 PM

Covering an area of 100 square meters at the Agricultural Trade Promotion Center, the store sells over 400 OCOP products and goods from 15 provinces and cities, including clothes, beverages, vegetables, and furniture.

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.