Log in
Hanoi

Hanoi's tourism to lean on domestic market till end-2020

Prior to the pandemic, the city’s tourism had set the target of welcoming over 23 million domestic tourists, a year-on-year increase of 8%.

Hanoi's tourism authorities will focus on attracting domestic travelers in post-Covid-19 as the country is still cautious about reopening borders to foreign tourists.


 Temple of Literature. Photo: Vietnamoimoi

As tourism has become a driving force of the local economy, the city’s tourism authorities would step up efforts to stimulate domestic tourism from now until the end of the year, according to Director of the municipal Department of Tourism Tran Duc Hai.

The city targets to welcome 10-11 million domestic tourists in the remaining months of 2020, higher than the same period of 2019, according to the department. However, it seems to be an ambitious plan.

Tourist attractions in the city have reopened doors to visitors for a few days. However, the flow of tourists is equivalent to just 20% of the pre-pandemic level.

In the first four months of 2020, tourist arrivals to Hanoi plunged 59.2% year-on-year to 3.89 million, causing tourism revenues to fall 53.2% to VND15.83 trillion (US$675.72 million).

During the January - April period, the number of domestic tourists to Hanoi stood at 2.92 million, down 59.5% year-on-year, while the number of foreign tourists to the city fell 58.2% to a mere 964,500. In April alone, tourist arrivals in Hanoi fell 98.4% year-on-year to more than 35,500, leading to a 98.3% year-on-year decrease in tourism revenue to VND143 billion (US$6.1 million).

 Source: the Hanoi Department of Tourism. Chart: Nhat Minh

The city’s tourism reactivation will go hand in hand with ensuring safety for visitors in the new normal, Hai said. A number of programs will be rolled out in response to the national program “Vietnamese People Travel in Vietnam” launched by the Ministry of Culture, Sports and Tourism.

The city’s tourism sector will focus on building Hanoi into an attractive destination with the motto “safe – friendly – quality – attractive” as well as provide guidelines on reopening procedures to places of interest so as to comply with the preventive measures against Covid-19.

For the recovery of the local tourism industry, the sector focuses on rebates and demand stimulation while still ensuring quality and diversification of tourism products. The city’s tourism authorities have identified cultural tourism as an advantage. My Duc and Ba Vi districts will be developed into cultural tourism destinations of the city. 

Before the pandemic, the city’s tourism industry set plan to welcome nearly 32 million arrivals, up 10.2% compared to 2019, including over 23 million domestic tourists, a year-on-year increase of 8%. Tourism revenue for this year is set at VND120 trillion (US$5.14 billion) in revenue, up 12.3% - 15.5% compared to 2019.

In 2019, the tourism sector grossed over VND103.8 trillion (US$4.48 billion), up 34% compared to 2018.

Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.