Log in
Hanoi

Hanoi to ban motorbikes in 12 metropolitan districts by 2030

Plans to ban motorcycles from urban areas have been floated several times over the years, and experts and residents have raised concerns about its feasibility.

The Hanoi People's Committee has recently approved an economic development program for the 2025-2030 period, in which motorcycle restrictions will be imposed in the metropolitan districts by 2030.

 

The project aims to restrict the use of motorcycles in this area in line with the infrastructure and service capacity of the public passenger transport system, with a view to a total ban on motorcycles in 12 metropolitan districts of Hanoi by 2030.

 

Specifically, these districts include Hoang Mai, Long Bien, Thanh Xuan, Bac Tu Liem, Ba Dinh, Cau Giay, Dong Da, Hai Ba Trung, Hoan Kiem, Ha Dong, Tay Ho, and Nam Tu Liem.

The municipal Department of Transportation, in coordination with relevant agencies, has been tasked with formulating a plan to designate inner-city areas with sufficient public transportation infrastructure as motorcycle-free by 2030. 

Traffic jam at rush hour on Nguyen Trai Street in Hanoi's Thanh Xuan District. Photo: Pham Hung/ The Hanoi Times

 

The Hanoi People's Committee has also asked the Department of Transport to develop a plan to charge motor vehicles entering certain areas of the city. This measure is expected to ease traffic congestion and reduce pollution.

 

Hanoi currently has around eight million vehicles, of this number, over six million motorcycles. More than one million vehicles from other provinces and cities frequently travel to the capital city.

 

Plans to ban motorbikes from inner-city areas have been floated several times over the years, and experts and residents have expressed concerns about their feasibility. 

According to the city's Department of Transport, Hanoi residents make 14 million trips per day, but only 10% of them use the city's public transportation system, and about 70% currently rely on motorcycles for mobility.


Earlier, the Vietnamese Government asked Hanoi and four other major cities, including Ho Chi Minh City, Haiphong, Danang and Cantho, to plan to ban motorcycles after 2030 to reduce traffic congestion and emissions.


The request was made in a governmental resolution issued on April 6 to ensure traffic safety and prevent traffic congestion in 2022-2025.

The resolution requires the five major cities to focus their resources on congestion management to reduce traffic jams to less than 30 minutes.


Together with Hanoi, these cities must either ban or restrict motorcycles in certain districts after 2030 and develop a system to charge congestion fees in some areas prone to traffic jams and pollution.


The cities’ specialized agencies must work with municipal legislative bodies to develop policies to prioritize public transport to achieve the target of 30-35% of passenger traffic being carried by public transport.


The Transport Development and Strategy Institute under the Ministry of Transport said that due to the different capabilities of public transport systems in different cities, the ministry will initially restrict motorcycles in selected areas and move toward a complete ban on motorcycles in the five major cities by 2030.


Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.