Log in
Hanoi

Hanoi taxman expects all local enterprises to use e-invoices this September

Using e-invoices would help contribute to the development of e-commerce, and keep a healthy and fair business environment, stated a senior tax official.

To ensure that 100% of local enterprises register for e-invoicing before September 30 set by Hanoi’s leaders, the city’s Department of Taxation have been disseminating the benefits of e-invoices and addressing concern of the business community during the process.

 By the end of September, 100% of enterprises in Hanoi are expected to use e-invoices. Photo: Thanh Hai. 

 

As of August 5, Hanoi had 112,500 enterprises and organizations, or 80.2% of the total, registering for e-invoicing. So far, over 11.4 billion e-invoices have been issued and 403.7 million e-invoices have been sent to customers, while the number of enterprises using e-invoices is 58,000.

 

Director of Hanoi’s Department of Taxation Mai Son said the agency is cooperating with e-invoice providers to support organizations and enterprises during the e-invoice registration process.

 

Mr. Son said Hanoi had previously held a conference promoting the use of e-invoice, but also acknowledged the challenge of encouraging the remaining 20% of enterprises to opt for e-invoices in less than two months.

 

The tax authority is committed to ensuring the most favorable conditions for enterprises using e-invoices, Mr. Son stressed.

 

According to Mr. Son, e-invoicing is now an inevitable trend for enterprises in the Industry 4.0, which help them save a significant chunk of expenses related to paper invoices, including printing, storing, and administrative procedure compliance cost.

 

Moreover, using e-invoice is much safer as all data are stored in servers, Mr. Son said, adding this help firms to quickly trace back  information of their business partners and the origin of the invoices if needed.

 

As e-invoicing would minimize risks of billing frauds and ensure transparency, it is expected to contribute to the development of e-commerce, as well as keeping a healthy and fair business environment, Mr. Son suggested.

 

Under a national plan for the development of e-commerce by 2025 released on May 18, the Vietnamese government has set the target of achieving around 55% of the population shopping online with an average spending of US$600 annually by 2025.

Revenue from online sales of business-to-consumer e-commerce, known as B2C e-commerce, is set to grow by 25% per year to US$35 billion, accounting for 10% of total goods retail sales and service revenues.

Meanwhile, the government expects the share of population using related services, including non-cash payment services, would be at 50%, and through intermediary payment services at 80%.

By 2025, 80% of e-commerce websites should be integrated with online shopping and 70% providing e-invoices.

Notably, Hanoi and Ho Chi Minh City would make up half of e-commerce revenues in the next five years.

Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.