Log in
Hanoi

Hanoi targets to have 700 products reaching “One Commune, One Product” standards in 2020

The city is among the top localities in deploying the “One Commune, One Product” (OCOP) program.

Hanoi targets to have 700 products certified as meeting the One Commune, One Product” (OCOP) standards by the end of 2020, according to a latest report from the Ministry of Agriculture and Rural Development (MARD).

 Hanoi targets to have 700 products certified as meeting the OCOP standards by the end of 2020.

According to the MARD, Hanoi is one of the leading localities in implementing the OCOP Program in the 2019-2020 period. As of May, the city has 300 products certified as meeting OCOP standards, equivalent to 17.6% of total OCOP products in the country. 

The city has also submitted six products for being labeled with five stars, the highest quality certification of the OCOP Program. 

As of the end of May, as many as 1.711 products from 32 provinces and cities have received star certifications at different levels, reaching 71.3% of the plan of acknowledging 2,400 products. 

The OCOP program promotes advantageous agricultural, non-agricultural, and service products in each locality based on value chains, which will be realized by private and collective economic sectors.

The program focuses on six groups of goods and services including food, beverages, herbs, souvenirs-furniture-decorations, fabrics-apparel, and rural tourism services. OCOP products are ranked into five levels, of which the five-star level is the highest and meets international standards.

In 2019, the Hanoi People’s Committee issued Decision No.3629 on the implementation of OCOP program in the city until 2020, aiming at consolidating the management system for the program; and providing training courses for all program managers, registered organizations, enterprises, cooperatives and households.

 An OCOP product displayed at a promotion fair.

Hanoi has the most craft villages in the country with 1,350, nearly one-third of the total number. It also leads the country in using QR codes to trace the origins of agriculture, forestry, fishery and food products.

Approved in May 2018, the national OCOP program aims to develop the rural economy as a way to realize the national target of building "new style" (modern) rural areas. So far, there have been 5,177 communes nationwide (accounting for 58.2% of the total number of communes) classified as the new rural areas, an increase by 113 communes compared to April. 

In addition, there are 168 communes meeting enhanced rural standards and nine communes classified as exemplary new rural areas according to the regulations of the Prime Minister.

The country has 126 out of 664 districts in 45 provinces and cities recognized by the Prime Minister as fulfilling the new rural area construction (accounting for about 18.9% of the total districts nationwide).

Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.