Log in
Hanoi

Hanoi takes on administrative reform online

This year, Hanoi aims to keep the satisfaction rate of people, organizations, and businesses on public administration services at a minimum of 85%.

Hanoi's authorities are pushing up administrative reform through data standardization in the one-stop window system, which is a key objective in creating more convenience and satisfaction for people and enterprises.

This year, Hanoi aims to keep the satisfaction rate of people, organizations, and businesses on public administration services at a minimum of 85%, 99% of results are returned on time, and 30% of public services are available online at advanced stages of three and four out of a four-level scale.

 Instructing citizens on realizing administrative procedures online at Son Son District People's Committee. Photo: Pham Hung

Under document No.1392/UBND-KSTTHC from the Hanoi's People’s Committee that calls for local authorities to proceed with administrative reform and promoting the development of e-government in state governance, departments and units are tasked with revising the existing legal framework on the implementation of the one-stop window system and interconnecting one-stop window system for handling administrative procedures.

 

“Incorporating the city’s database on citizens and business registration into the national public services portal and single-window system at ministry-level would help simplify steps the locals need to realize administrative procedures,” noted the document.

 

In 2021, Hanoi is expected to complete the digitalization process of returning results from administrative procedures by 30% at city-, 20% of the district- and 15% at ward levels. By 2022, such rates should be improved by at least 20% and an average increase of 30% by 2025.

 

To realize this goal, the municipal People’s Committee urged local units to continue expanding the use of e-document, e-signature, and processing daily tasks online.

 

Over the past years, Hanoi has identified administrative reform as one of the key objectives for 2021.

 

As of the first quarter of 2021, Hanoi has simplified 87 out of the total 382 procedures subject for review, or 22.7%.

 

To date, Hanoi has incorporated 1,880 administrative procedures into the city’s public services portal, resulting in the process of nearly 400.000 online applications with over 90% returned on time.

 

The city also ensures 100% of administrative procedures are settled via the one-stop scheme, for which the result would later be published on the national database of administrative procedures.

 

The municipal Party Committee on March 13 issued program No.01-CTr/TU on “Enhancing the Party building process to ensure a strong and healthy development of the municipal Party Committee, and pushing for administrative reforms in the 2021 – 2025 period.”

The program is part of the resolution adopted at the city’s 17th Party congress for the 2020-2025 period, aiming to enhance the efficiency of local agencies’ governance. 

Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.