Log in
Hanoi

Hanoi sees alternative to private vehicles in metro lines

The capital plans to build 14 metro lines totaling 610km by 2065.

Hanoi authorities expect the development of metro lines to be the key solution to curb private vehicles in the future and make urban transportation green and smart, a workshop heard this week.

 Foreign specialists assist the test run on the Nhon-Hanoi Station metro line. Photo: The Hanoi Times

According to Le Xuan Rao, Chairman of the Hanoi Union of Science and Technology Associations (HUSTA), the next step is to develop route plans by estimating the number of metro passengers compared to other public transport.

"Many cities around the world have come up with science-based solutions and well-planned scenarios to phase out private vehicles in urban areas," he said.

"Metro projects often require huge investments, so priority should be given to building the lines in metropolitan areas (before extending them to the suburbs)."

At present, Hanoi has only one metro line in operation, the Cat Linh-Ha Dong, which was commissioned in November 2021.

The city government expects to build 13 more metro lines by 2065, with a total length of 610km. The Nhon-Hanoi Station line is currently in trial operation and is expected to be fully operational by the end of this year.

After more than a year of operation, the Cat Linh-Ha Dong metro has marked a great progress for the public transport sector, said Vu Hong Truong, Chairman and General Director of Hanoi Railways Company.

According to him, the average daily ridership on weekdays is 35,000-36,000, and on Saturdays and Sundays it is around 24,000-26,000 passengers per day. During rush hours, the average number of passengers is 6,000-8,000 per hour and about 70% of the passengers are monthly commuters.

"Many people admit that they walk to the stations, which is good for their health. But we need a wide range of interchanging means, including buses and taxis, to make going to the metro station more convenient," Truong said.

"In addition, we should have a clear regulatory framework that regulates incentives for investors and facilitates better development of TOD-style public transport.  Meanwhile, ticket prices should be kept stable," he added.

 Passengers waiting to board the Cat Linh-Ha Dong train. Photo: Pham Hung/The Hanoi Times

Despite its convenience and ease of use, the Cat Linh-Ha Dong metro line has not lived up to public expectations.

According to Nguyen Van Thai, an official from the Hanoi Metropolitan Railway Management Board, the line is not well connected with other lines in the master plan, such as Nhon-Hanoi station, to create a closed network of mass transit for people.

The key point, he said, is to determine the transfer terminals between lines before construction begins.

"Hanoi needs a technical ticketing system for all metro lines that can be used for all types of public transport in the future," said Thai. "The biggest obstacle in mass transit projects is land clearance or land requisition."

Land clearing should be a stand-alone project so that land is acquired before the main project starts, he added.

Another problem is funding, as the construction of a metro line requires a huge amount of capital, according to Le Hong Son, deputy chairman of the Hanoi People's Committee.

He said Hanoi could seek funding through public-private partnership (PPP) deals and official development assistance (ODA) loans.

But TOD (Transit Oriented Development) model will be the key to the problem for its advantages, he said.

 

Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.