Log in
Hanoi

Hanoi seeks to develop cultural industry after earning UNESCO Creative City

Hanoi will have to materialize with long-term programs and action plans the city's vision and policies, create favorable conditions to take the field of design to new heights.

Twenty years after being honored as the City for Peace by UNESCO, Hanoi became a member of UNESCO's Network of Creative Cities in the “Design” category in 2019, which brings the capital city to a new height and opens up opportunities for it to develop the cultural industry.

These titles will enhance the position of Hanoi, with a forward-looking vision and the national aspiration to become an innovative and responsible member in the regional and in the world community.

 Hanoi book street. Photo: Nam Nguyen

Hanoi became one of the 66 cities in the world to be recognized as UNESCO Creative City in October 2019, on the occasion of World Cities’ Day (October 31).

Hanoi chose the “Design” category for the postulation to the title of Creative City because this field may give the capital more opportunities when it comes to international integration.

The “Design” was also chosen for running by other 31 cities worldwide, of which 12 cities chose the category as a pillar field to develop into creative cities.

According to UNESCO Chief Representative in Vietnam Michael Croft, a vision of Hanoi as a Creative Capital will act as a catalyst to create new development opportunities as well as help to drive inclusive and sustainable growth in a time of economic uncertainty.

Following two decades of profound expansion, Hanoi now seeks to position itself at the forefront of the rapid socio-economic transformation of Vietnam through its cultural legacy to define a new model of economic activity based on creativity and strong youth empowerment, wrote Michael Croft in an article.

Deputy Minister of Foreign Affairs cum Chairman of the Vietnam National Commission for UNESCO Le Hoai Trung said that Hanoi can meet all the criteria of creativity. However, only the “Design” category can show the vision and strategy for sustainable development which is inclusive of the other criteria and promote all of the city’s resources.

The fact that Hanoi has officially become one of the UNESCO Creative Cities has facilitated the city to turn creativity and cultural industry into the core of development; created opportunities for Hanoi to strengthen international integration; mobilized resources, knowledge and learned experiences from other member cities and from UNESCO.

“Hanoi will have to materialize with long-term programs and action plans the city's vision and policies, create favorable conditions to take the field of design to new heights, raise people’s awareness on the matter and attach it to the community to gradually realize the initiatives,” Secretary of the municipal Party Committee Vuong Dinh Hue emphasized at a high-level seminar in early October to celebrate the 1,010th anniversary of Thang Long - Hanoi and the 17th Congress of the city Party.

The “UNESCO Creative Cities” network was established in 2004 to promote international cooperation among the recognized cities. With the latest designation, UNESCO Creative Cities Network is currently comprising of 264 city members which have invested in culture and creativity in such fields as music, traditional handicraft, design, literature, digital art, and cuisine as an accelerator of sustainable development.

Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.