Log in
Hanoi

Hanoi outlines key tasks for cultural industry growth

Hanoi has spent more than VND5.2 trillion on the cultural industry, recognized 27 tourism sites, and signed agreements with major domestic airlines and 40 other provinces and cities to boost local tourism.

Hanoi had outlined several key tasks to boost the cultural industry in the future and fulfill its commitments to UNESCO when it joined the organization's Creative Cities Network.

A dragon dance show at Hoan Kiem Lake in Hanoi. Photo: Duy Linh/The Hanoi Times

The city will focus on raising public awareness of the cultural industry, improving the regulatory system, and investing in manpower training.

Hanoi authorities will also accelerate the application of science and technology to the development of the cultural industry and provide incentives to attract private investment.

In addition, the city will seek to further enhance its international partnerships in developing the cultural industry and position itself as a “creative city” committed to UNESCO.

Drastic measures will also be taken to promote Hanoi's strong activities in cultural tourism, handicraft production, art performances, architecture, film and broadcasting, publishing, and fashion.

By 2025, Hanoi expects to welcome more than 30 million visitors, seven million of them international. The tourism sector is expected to contribute some VND130 trillion (US$5.5 billion) to the city's revenue and accounts for 8% of the gross regional domestic product (GRDP).

In 2030, Hanoi expects to welcome more than 48 million visitors, including more than 11.5 million international tourists. It targets to earn VND230 trillion from tourism activities.

In the past five years, the city has undertaken strong actions toward the development of the cultural industry. It has spent more than VND5.2 trillion on the cultural industry, recognized 27 tourism sites, and signed agreements with major domestic airlines and 40 other provinces and cities in the country to boost local tourism.

Hanoi was the first locality that had a special resolution on cultural industry development which demonstrates the determination of the people and authorities of Hanoi to promote cultural values as an economic spearhead.

Regarding international collaboration, Hanoi has partnered with 100 other capital cities and local authorities, such as Athens (Greece), the Ile-de-France region (France), Singapore, South Korea, and Australia.

Actions have also been taken to promote the image, history, and culture of Hanoi and Vietnam worldwide through international broadcasting channels such as CNN. In addition, the city has organized training courses for nearly 6,000 people to improve the quality of tourism products and services.

Such efforts have contributed to the city recording higher revenues from tourism activities year on year. The tourism sector in 2022 is estimated to gross VND60 trillion, up 5.3 times from 2021. The figure is considered a great improvement after reopening the post-pandemic period. In 2016-2019, the total revenue of the tourism sector increased from VND61.8 trillion to VND8 trillion.

In 2022, Hanoi received numerous awards and merits. UNESCO recognizes the city as the “City for Peace”. In 2019, Hanoi joined UNESCO’s Creative Cities Network, which is seen as a motivation for the city’s authorities and people to develop the cultural industry.

Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.