Log in
Hanoi

Hanoi boosts tourism promotion

Hanoi expects to market its brand as an attractive tourism destination in the region and the world and disseminate the city’s image in major source markets.

Hanoi will continue to intensify tourism promotion on foreign TV channels, mobile apps, and social media as stated in the local government's project on developing investment, trade, and tourism in the coming time.


Accordingly, the city continues to strengthen communication activities, such as broadcasting advertisements on CNN and other international media, websites, and social networking platforms (Youtube, Facebook) with the message "Hanoi - Come to love" and "Hanoi - A safe and attractive tourist destination."

 

 The Huc Bridge - a small bridge over Hoan Kiem Lake to enter the Ngoc Son Temple in Hanoi. Photo: Vinh Pham/The Hanoi Times

By 2023, the capital city expects to advertise itself as an attractive tourist destination in the region and the world, while boosting promotion in major markets through national and international tourism fairs, including Southeast Asia, Japan, Europe, and North America, among others.

 

Under the plan, Hanoi also looks to develop MICE (meeting, incentive, convention, and exhibition) and progressively adopt the application of information technology in tourism management and implement smart tourism. The municipal authorities will support businesses and take note of their opinions.

 

Besides, the municipal authorities coordinate with embassies and representative agencies of Vietnam abroad for Hanoi’s tourism promotion.

 

The city also focuses on the sustainable development of tourism, restructuring the tourism industry in terms of infrastructure, environment, business, and products to effectively exploit tangible and intangible values, making Hanoi's tourism a leading economic sector.

 

According to the municipal Department of Tourism, in 2023, Hanoi targets to welcome about 22 million visitors, an increase of 17.6% year-on-year, including 3 million foreign arrivals and 19 million domestic visitors. It is expected that the total revenue from tourists in 2023 will reach about VND77 trillion (nearly US$3.3 billion), a rise of 28.2% compared to 2022.

 

To achieve the above-mentioned goal, Hanoi focuses on improving the quality of tourism products and tourism destinations associated with heritage relics, craft villages in the districts, including pottery villages in Bat Trang (Gia Lam district), Huong Son (My Duc district), and the outlying districts of Thach That-Quoc Oai and Son Tay-Ba Vi.

 

In 2016, Hanoi signed a US$1 million deal with CNN to broadcast the city's stories on the channel. The program was subsequently extended for 2019-2024.

 

Accordingly, CNN will broadcast 30- or 60-second promotional clips and 30-minute programs covering various aspects of the city, from the history, lifestyle, and people to the architecture and technological development, as part of the advertising campaign on Hanoi.

 

This campaign proved effective as it helped increase CNN viewers’ awareness of Hanoi by 86% in 2017, and 91% in 2018, according to BDRC Continental, one of the UK’s largest independent research consulting firms.

Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.