Log in
Hanoi

Hanoi, HCMC to submit metro plans to National Assembly in February: Deputy PM

The resolution aims to speed up the development of the urban railways in Hanoi and Ho Chi Minh City.

Hanoi and Ho Chi Minh City must submit a draft resolution on the development of urban railway to the National Assembly in February, Deputy Prime Minister Tran Hong Ha said on January 20.

  The elevated section of the Nhon - Train Station metro line in Hanoi. Photo: Hai Linh/The Hanoi Times

The resolution would be made up of provisions that apply to both cities and those tailored to each city, he said.

The Deputy Prime Minister urged the two cities to provide details on the procedures by which investment policies, projects, capital and urban development plan adjustments are authorized and approved.

"This will ensure a streamlined process for project preparation and implementation and accelerate construction," he said.

According to leaders from both cities, they are drafting clauses on 13 areas, such as mobilizing capital, speeding up and shaping the city through the Transit-Oriented Development (TOD) model, developing and mastering industrial railway technologies, training human resources and other related policies, among others.

Nguyen Trong Dong, Deputy Chairman of the Hanoi People's Committee, suggested bypassing procedures for formulating, evaluating, and approving investment intentions for urban rail projects.

He also suggested that land acquisition could be carried out simultaneously with investment preparation, and that there should be no need to adjust related plans when determining routes, structures, and TOD areas in project planning.

Bui Xuan Cuong, Deputy Chairman of the Ho Chi Minh City People's Committee, recommended shortening the process for the National Assembly to draft and approve the resolution by 5 to 6 months.

He also called for decentralizing authority that enables the city to prepare pre-feasibility reports and decide on investment policies for urban railway projects.

He also called for decentralization of authority to allow the city to prepare pre-feasibility reports and decide on investment policies for urban rail projects.

Deputy Minister of Transport Nguyen Danh Huy said the two cities' draft lacked the opinions of relevant agencies and did not fully incorporate recent legal documents, he added.

Huy also pointed out significant differences in legal policies, practical conditions, and strategies for mobilizing investment resources between the two cities.

Hanoi and Ho Chi Minh City need to review and coordinate their overall policy proposals, he said.

Hanoi and Ho Chi Minh City now have three urban railway lines: The Cat Linh-Ha Dong line (12 km) and the elevated section of the Nhon-Hanoi Station line (8.5 km) in Hanoi, and the Ben Thanh-Suoi Tien line (20 km) in Ho Chi Minh City.

Hanoi plans to develop 15 metro lines totaling 617 km by 2045, with 10 lines (418 km) expected to be operational by 2035. This includes the two lines mentioned above.

Ho Chi Minh City projects to build seven metro lines with a total length of 355 km by 2035, including the Ben Thanh-Suoi Tien line.

Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Related news
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.