Log in
Hanoi

Hanoi headed for a creative city

Despite the challenges that the urbanization process has brought about, Hanoi prioritizesthe improvement of its residents` lives with a series of constructions, urban areas, parks, flower gardens and artificial lakes, among others.

Over the past two decades since the UNESCO honored Hanoi as a “City for Peace”, Vietnam’s capital city has been relentlessly making efforts to deserve the title and advancing to become a creative city.
 
Illustrative photo.
People march in celebration of the 20th anniversary of the recognition of "City for Peace".
Great strides

Hanoi has always maintained its role as the leading economic hub of Vietnam’s northern region with its economy growing 7.41% annually on average.

The total social investment of the city climbed from VND13.326 trillion (US$574 million) in 1999 to VND337.4 trillion (US$24.5 billion) in 2018. Foreign direct investment reached US$7.5 billion last year and the figure for the first six months of 2019 is estimated at US$5 billion, leading localities in the country.

Hanoi, home to some 1,600 foreign representative offices, 14 industrial parks, and 16,000 industrial facilities, also has the highest rate of urbanization in the country.

Vietnam’s capital city has established friendly cooperative relations with over 100 capitals, cities, and territories worldwide, become an active and responsible member of a number of significant international forums and a venue where many international conferences took place.

Despite the challenges that the urbanization process has brought about, Hanoi still prioritized the improvement of the lives of residents with a series of constructions, urban areas, parks, flower gardens and artificial lakes, among others.

The city is projected to plant more 600,000 green trees in the period of two years between 2019 and 2020 after the program of planting one million ones had completed two years before the plan.

Establishing a “creative city” platform

According to UNESCO experts, the international community was impressed by the transformation of Hanoi over the years, making the city a spotlight among Asian and regional cities.

Besides being granted the “City for Peace” title, Hanoi is striving to become the first creative city in Southeast Asia, joining in the UNESCO Creative Cities Network, which is considered a strategic progress to improve its cultural industry development as well as highlight its name in the world.

The experts also said that Hanoi has a solid foundation to become a creative city thanks to its long-standing cultural tradition with many historical and cultural relics; 1,350 traditional and handicraft villages, among others.

Joining the network will help Vietnam facilitate its development and integration and become an exemplary city in Vietnam and the region.

However, there are still some limitations that Hanoi has to deal with such as small-scale creative spaces,  talents’ indifference to bring their cultural creation to the world via modern technologies.

Therefore, Hanoi is focusing on improving its potential and advantages, perfecting its mechanism and policies basing on three main pillars including urban regeneration, comprehensive education and event hosting to become a creative city. 
Reactions:
Share:
Trending
Most Viewed
Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Thủ khoa, á khoa thi đánh giá tư duy đợt 2 tiếp tục đến từ Trường chuyên Bắc Ninh

Trước đó, Vũ Minh Đức - học sinh lớp 12 toán 2 Trường THPT chuyên Bắc Ninh - trở thành thủ khoa kỳ thi đánh giá tư duy đợt 1 với 98,61/100 điểm - đây là điểm số cao nhất từ trước tới nay, xô đổ mọi kỷ lục của các thủ khoa những năm trước.

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam strengthens semiconductor ties with SEMI SEA

Vietnam is urging international organizations to connect global investors and experts with local businesses and research partners.

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Tôi khổ vì nhà đẻ, hạnh phúc vì nhà chồng

Từ khi lấy chồng, tôi chỉ cần nấu ăn hoặc có khi chồng nấu, còn lại dọn dẹp nhà cửa, đi chợ, rửa chén, giặt đồ… đều do chồng làm.

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Lợi ích đặc biệt của giá đỗ không phải ai cũng biết

Giá đỗ rất giàu vitamin, cung cấp protein và chất chống oxy hóa hỗ trợ sức khỏe, tốt cho nam giới.

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

Khởi đầu từ vấn đề của khách hàng - triết lý phát triển công nghệ của Grab

(Dân trí) - Đối với công nghệ, cách tiếp cận của Grab luôn bắt đầu từ việc thấu hiểu vấn đề và nhu cầu thực sự của khách hàng để tìm ra giải pháp phù hợp.

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tài khoản Siêu lợi suất phù hợp khách hàng nào? - Báo VnExpress

Tôi kinh doanh cửa hàng gia dụng, tiền trong tài khoản thường xuyên giao dịch, vậy tôi có sử dụng tài khoản Siêu lợi suất được không? Hồng Nhung (36 tuổi, Kiên Giang).

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Khách hàng có thể giao dịch dễ dàng cùng Techcombank tại hệ thống WinMart

Từ tháng 1-2025, chuỗi siêu thị/cửa hàng WinMart/WinMart+/WiN (thuộc WinCommerce) chính thức trở thành đại lý ngân hàng của Techcombank.

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

Global Student Fashion Week to make Hanoi a rendezvous of int'l young designers

With the theme Sustainable Fashion, the event will demonstrate skillful design techniques, convey strong messages about environmental responsibility, recycling culture and application of technology in modern fashion.